۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟ بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری چه موقع است؟ خدمات ویژه مجهزترین بیمارستان سیار کشور در عمود ٩٨٩ زیبایی و طراوت پوست با میوه‌های تابستانی به بهانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار | ۴ روایت از رنج و رسالت  خبرنگارانی که در جنگ ۱۲ روزه پای کار بودند راننده تاکسی اینترنتی در مشهد، سرکرده باند سرقت‌های مسلحانه اهواز از آب درآمد! عجیب اما واقعی؛ صدور سند برای ۲۵ سانتی‌متر زمین در کاشان ! کشف یک میلیون و ۵۳۰ هزار یورو ارز قاچاق در ۷ گذرگاه مرزی عبور زائران شلیک مرگبار شکارچیان غیرمجاز جان محیط‌بان پارک ملی گلستان را گرفت (۱۵ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ضرب‌وشتم دانش‌آموزان با کابل در روستای کرجو کردستان | جزئیات جدید از اظهارات معلم متهم

  • کد خبر: ۳۲۶۵۲۱
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۳
ضرب‌وشتم دانش‌آموزان با کابل در روستای کرجو کردستان | جزئیات جدید از اظهارات معلم متهم
در پی انتشار خبر شوکه‌کننده ضرب‌وشتم دانش‌آموزان روستای کرجو از توابع شهرستان سنندج توسط یک معلم، جزئیات جدیدی از اظهارات اولیه این معلم و واکنش آموزش و پرورش کردستان منتشر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این‌بار روستای کرجو از توابع شهرستان سنندج، شاهد تکرار خبر تلخ آزار و اذیت دانش‌آموزان است. یک معلم مدرسه ابتدایی به دلیل گم‌شدن سیم شارژر، دانش‌آموزان کلاس را مقصر دانسته و با حبس‌کردن آن‌ها در کلاس، با کابل به ضرب‌وشتمشان پرداخت. این حادثه موجی از نگرانی و خشم را در میان اهالی روستا به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده و نقل‌قول‌های شاهدان محلی، ماجرا از گم‌شدن یک کابل شارژر در کلاس درس یکی از مدارس ابتدایی روستای کرجو آغاز شد.

معلم این کلاس، بدون انجام هیچ‌گونه تحقیق یا بررسی دقیق، تمامی دانش‌آموزان حاضر در کلاس را مقصر دانسته و اقدام به رفتاری خشونت‌آمیز و غیرقابل‌قبول کرده است. گفته می‌شود این معلم ابتدا درِ کلاس را قفل کرده و مانع خروج دانش‌آموزان شده است. سپس با استفاده از یک کابل، به ضرب و شتم آنها پرداخته است. شدت ضربات به حدی بوده که آثار آن بر بدن برخی از دانش‌آموزان مشهود بوده و باعث ایجاد ترس و وحشت در میان آنها شده است.

حال خوبی نداشتم، بی‌تجربه‌ام/ آموزش و پرورش وعده برخورد قاطع داد

معلم جوان که سال اول خدمتش را می‌گذراند، علت رفتار خشونت‌آمیز خود را «حال بد روحی» عنوان کرده است. این در حالی است که آموزش و پرورش استان ضمن محکوم کردن این اقدام، از بررسی دقیق موضوع و برخورد قاطعانه با معلم خاطی خبر داده است.

بر اساس اطلاعات تکمیلی، معلم متهم به ضرب و شتم دانش‌آموزان، در اظهارات اولیه خود پس از وقوع حادثه، به مسئولان آموزش و پرورش گفته است که در روز اتفاق حال روحی مساعدی نداشته است. او همچنین با اشاره به این‌که سال اول تدریس خود را سپری می‌کند، «بی‌تجربگی» را یکی دیگر از عوامل بروز این رفتار غیرقابل قبول دانسته است.

در پی انتشار گسترده این خبر و موج انتقادات، آموزش و پرورش استان کردستان به سرعت واکنش نشان داده و با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قاطعانه اقدام این معلم، اعلام کرده است که بررسی فوری و دقیق ابعاد مختلف این حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

مسئولان آموزش و پرورش تاکید کرده‌اند که تنبیه بدنی دانش‌آموزان به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست و با هرگونه تخلف از این نوع به‌شدت برخورد خواهد شد. آنها وعده داده‌اند که پس از تکمیل تحقیقات، برخورد قاطع و قانونی با معلم خاطی صورت خواهد گرفت تا از تکرار چنین حوادث ناگواری در مدارس استان جلوگیری شود.

صلاح‌الدین مفیدی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، ضمن تایید این حادثه، اظهار کرد: یکی از معلمان آموزش و پرورش در روستای کرجو از توابع شهرستان سنندج، دانش‌آموزان پسر پایه پنجم مدرسه را مورد ضرب‌وشتم و تنبیه بدنی قرار داده است.

وی از اعزام مسئولان حقوقی، ارزیابی و حراست اداره کل آموزش و پرورش استان برای پیگیری موضوع به روستای کرجو خبر داد و افزود: بلافاصله بعد از حادثه، موضوع به آموزش و پرورش مرکز سنندج منتقل شده و قضیه توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، این قضیه را طبق قانون، تخلف بارز دانست و تصریح کرد: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و تا ارائه گزارش‌های اولیه نمی‌توان دلیل واقعی را ارائه داد. اما تایید می‌شود که این معلم با ۴ نفر از دانش آموزان برخورد فیزیکی شدید داشته است.

به گفته مفیدی، این معلم که برخلاف شایعات فضای مجازی، آقا بوده؛ در روز حادثه حال مساعدی نداشته و فارغ‌التحصیل دانشگاه بوده که امسال کار خود را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد که این برخورد در شأن معلمان نبوده و آن را محکوم می‌دانیم و از حق دانش‌آموزان هم کوتاه نخواهیم آمد.

انتشار خبر این حادثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های محلی بازتاب گسترده‌ای داشته و با واکنش‌های تند و انتقادی فراوانی روبه‌رو شده است. فعالان حقوق کودک و شهروندان با ابراز انزجار از این اقدام خشونت‌آمیز، خواستار رسیدگی فوری و قاطعانه مسئولان آموزش و پرورش و نهاد‌های قضایی به این پرونده شده‌اند.

آنها تاکید دارند که تنبیه بدنی به هر شکلی به‌ویژه در محیط‌های آموزشی، نقض صریح حقوق کودکان و مغایر با اصول تربیتی است و نباید بدون مجازات باقی بماند. مطالبه اصلی، برخورد قانونی با معلم خاطی و تضمین امنیت روانی و جسمی دانش‌آموزان در مدارس است.

متاسفانه، این اولین‌بار نیست که خبر‌هایی از تنبیه بدنی دانش‌آموزان توسط معلمان منتشر می‌شود. تکرار این حوادث نشان‌دهنده ضرورت بازنگری جدی در روش‌های تربیتی و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد معلمان در مدارس است.

کارشناسان آموزشی معتقدند که استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز نه‌تنها تاثیر مثبتی در تربیت دانش‌آموزان ندارد، بلکه باعث ایجاد آسیب‌های روحی و روانی جبران‌ناپذیری در آنها می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->